zondag 19 oktober 2014

Einde

'Ben jij dat?'
Ze vraagt het zacht en aarzelend. Maar Alex weet meteen wie ze is. Hij slikt en probeert rustig te ademen. Hij hijgt nog een beetje van de wandeling naar het eind van de straat en terug.
'Ja,' zegt hij. 'Ik ben het.' ”
Hoofdstuk 26, p 286, Het Flip-effect, M. Bedford


Volgens ons heeft dit verhaal een gesloten einde, want Alex' ziel is weer terug in zijn eigen lichaam en hij heeft een telefoontje gekregen van Cherry. Dit zien we als een positief teken omdat we denken dat die twee verder met elkaar gaan communiceren en weer vrienden zullen worden, wat een happy end betekent voor de protagonist.

3 opmerkingen:

  1. Ik vind ook dat het verhaal een gesloten einde heeft. Het verhaal van Alex is afgerond, het is goed geëindigd voor Alex. Hij heeft namelijk zo als hierboven al vermeld staat, zijn eigen lichaam weer terug. -Naomi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het einde van dit boek vind ik zeer goed. Ik had op dit einde gehoopt, ik hou zoiezo meer van gesloten eindes. -Romina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben zeker van mening dat het een gesloten einde is, want het is een gelukkig einde. Alex heeft zijn lichaam terug, dus is hij blij. Je vraagt je wel af wat er verder met Philip zal gebeuren, maar dat is minder belangrijk. Zelf was ik echt opgelucht toen alles goed kwam. -Cedric

    BeantwoordenVerwijderen